Simone Resta și-a luat adio de la funcția „tehnician al echipei” pentru Haas din America. Aceasta decizie venise în luna ianuarie al acestui an din cauza a mai multor neînțelegeri. Cu toate acestea nu a stat prea mult deoaprte de lumea sportivă, deoarece Mercedes a luat legătura cu el.
Se pare că echipa Mercedes a ținut să îl pună în funcție pe fostul designer Ferrari, cât mai rapid. Astfel Simone Resta este noul director în departamentul destinat dezvoltării strategice. În vârstă de 53 de ani, cei de la Mercedes au calculat intens fiecare decizie. Astfel venirea lui reprezintă un bun proces de reorganizare în demersul revenirii acestora în competiții.
Anterior fusese om important prim preajma directorului tehnic al echipei, James Allison. Britanicul era la acel moment în echipa celor de la Ferrari și între ani 2013-2016 a reușit să clădească multe proiecte semnificative. În anul 2014 Resta fusese denumit în funcția de designer șef pentru Ferrari, sub îndrumarea lui Allison. În 2017 și 2018 apar noile creații Ferrari destinate competițiilor.
La început creațiile britanicului erau văzute excelent, iar Sebastian Vettel avusese șansa de-a conduce ambele modele. Însă problemele au început să apară din punct de vedere al fiabilității, în ultima jumătate din cele două sezoane. Motiv pentru care Resta s-a mutat din anul 2018 la Sauber.
În anul 2019 Simone Resta ia decizia de-a se reîntoarce la Ferrari, dar se alăturase echipei afiliate – Haas. În 2021 se transferase din nou la Ferrari, unde a stat până când directorul grupării, Guenther Steiner a plecat în iarna anului 2023.
Mercedes vrea să revină
În 2022 au fost introduse o serie de reguli tehnice pentru F1. Motiv pentru care, cei de la Mercedes își doresc să se întoarcă în lumea competițională. Ambiția lor este mare, în special de când Red Bull predomină F1.
Scopul lor este să asigure echipa că pentru 202, când vor fi disponibile noile reglementări tehnice; poziția lor va fi una cât se poate de impunătoare. Mercedes se gândește ca pentru 2026, să pregătească un model hibrid la motor. Astfel să crească randamentul puterii sale cu aproximativ 50%. De altfel tehnicienii își doresc să revizuiască și să modifice aerodinamica.